“Consumenten tegen islamisering”
Deze morgen stelde Filip Dewinter in het Antwerps pershuis het initiatief ‘Consumenten Tegen Islamisering’ voor waarmee het Vlaams Belang wil reageren tegen de sluipende islamisering van de voedingsindustrie. Het is een feit dat zowel grootwarenhuizen als buurtwinkels steeds meer producten aanbieden die beantwoorden aan de voedselrichtlijnen van de sharia, de islamitische wet. Volgens de sharia moet voedsel halal ‘zijn’ (Arabisch voor rein of toegelaten). Deze evolutie is niet zo onschuldig als ze lijkt. De toename van halal-producten kadert in de opkomst van de radicale islam. Waar moslims vroeger gewone producten kochten en consumeerden, wordt nu via de halal-industrie een aparte voedselketen gecreëerd voor moslims. Daarbij gaat het niet langer enkel over het niet-consumeren van varkensvlees of alcohol, maar wordt bij elk product gecontroleerd of een of ander bestanddeel – zelfs bindmiddelen of gelatine – eventueel onrein zou kunnen zijn. Radicale moslims leveren keurmerken af die moeten bewijzen dat het product ‘halal’ is. Supermarkten en buurtwinkels bieden tegenwoordig halal vlees aan, halal gebak, halal soepen, halal vleesbouillons, halal snoep, tot en met halal shampoo. De ontwikkeling van deze halal-industrie is een bewuste strategie van radicale moslims om de in het westen levende moslims bij de les te houden: wie geen halal eet, is geen goede moslim. Eet islamitisch en denk islamitisch! De uiteindelijke bedoeling van de radicale moslims is het ontwikkelen van een aparte parallelle moslimsamenleving die zich afzet tegen de westerse samenleving. ‘Consumenten Tegen Islamisering’ roept niet op tot een boycot van supermarkten en winkels die halal-producten aanbieden, maar wil de consument informeren en sensibiliseren betreffende de problematiek en doelstelling van de halal-industrie.’
Lees hier de bijlage.