Carrefour promoot Halal-voedsel
Filip Dewinter schrijft open brief – Vlaams Belang roept op tot boycot van halal-producten
De warenhuisketen Carrefour promoot momenteel Halal-voedsel in haar vestigingen. Onder druk van de toenemende vraag naar Halal-gekeurde producten bieden tal van warenhuizen reeds enige tijd halal-gekeurde producten aan. Deze producten worden gekeurd door specialisten verbonden aan de beruchte ‘Grote Moskee’ van Parijs. Alle haram (onrein en dus verboden) producten – zoals varkensvlees en alcohol – worden geweerd. Grote reclamepanelen kondigen de huidige promotie aan. (zie foto in bijlage)
Volgens de moslimautoriteiten mogen de geslachte dieren niet verdoofd zijn. Onder het roepen van ‘Bismillah Allahu Akbar’ wordt in één beweging de halsslagader van het dier doorgesneden. De wreedaardige taferelen zijn, dankzij de undercover reportage van Gaia, genoegzaam bekend. In naam van het respect voor hun religie promoot Carrefour echter de barbaarsheid.
De hele halal-kwestie is niet zo onschuldig als ze op het eerste zicht misschien lijkt. Wanneer grootwarenhuizen, winkels, restaurants,… halal-producten verkopen of serveren, geeft men toe aan de druk van de radicale moslims die een blinde navolging van de sharia, de islamitische wet, eisen. Waar vroeger moslims geen probleem zagen in het nuttigen van bepaald niet-halal-voedsel, geeft men door het louter aanbieden en promoten van deze producten de radicale moslims de gelegenheid hun strenge islamitische regels op te dringen aan de ganse moslimbevolking en bij uitbreiding zelfs aan de autochtone bevolking.
Het Vlaams Belang roept op om deze producten te boycotten en niet toe te geven aan de druk van de islamitische shariawetgeving.
Via een open brief vragen we aan Carrefour om zijn klanten te informeren over de ware toedracht van halal-geslacht voedsel. Wanneer ze dit weigert, zal het Vlaams Belang pamfletten uitdelen om de klanten zelf te informeren.
Overigens ook de tweetalige (Frans – Arabisch) verpakking (zie foto in bijlage) van deze producten getuigt van weinig respect voor de klanten.
De ‘Open brief’ vindt u in bijlage.
Lees hier de bijlage.